Sophie Aguilera

Nascuda a Londres, criada a Màlaga i Barcelonina de cor. Confessa que és artista per vocació però també per influència familiar. La Sophie es va llicenciar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona on es va especialitzar en escultura i dibuix. Fa un any va prendre la gran decisió: lluitar per la seva obra i dedicar-se exclusivament al seu treball amb l'objectiu de poder viure un dia o altre dels seus projectes personals.
Pensa en l'art com a teràpia, assegura que moltes de les seves peces són autobiogràfiques i expressen experiències viscudes. Mirant la seva obra ens n'adonem que té un gran interès en el tema del gènere, li agrada parlar de feminitat. Mostra cossos distorsionats on la sensació de fluïdesa es fa prou evident. Aquest 2011 ha tingut la oportunitat d'exposar a la Untitled BCN Gallery, “una experiència meravellosa que m'ha donat moltes ganes de seguir endavant”, diu.

  
Pla A?
  De moment el meu pla A va agafant forma, malgrat encara no es pot dir que visqui d'això! Tinc la sort de poder compartir taller on poder desenvolupar la meva obra. Un altre projecte que tinc entre mans és la organització el proper mes de març d'un festival de dones creadores, juntament amb la galeria Untitled BCN.  

Inspiracions?
  Admiro enormement a artistes com Kiki Smith, Louise Bourgeoise, o Tracy Emin. Sóc una apassionada de les primeres i segones vanguardes, també em sembla molt interessant l'obra d'Eva hesse, va ser una de les pioneres en la incorporació de nous materials a les escultures dels anys 60 i 70. I ara, més recentment, he descobert una artista anglesa meravellosa: JennyEdbrooke, es dedica a la performance i tota la seva poètica gira al voltant del cos femení. La meva obra té molt d'autobiogràfic, la feminitat i la meva condició de dona és una constant a les meves peces, m'agrada explorar aquests terrenys prohibits i plens de tòpics però amb una visió profundament intimista... m'agrada portar la forma al límit on la línia entre la bellesa i el grotesc sigui subtil.   

Per què? 
  Com diria Louise Bourgeois: ...because art is a guarantee of sanity.


Suggereix-nos un pla B...
   Us recomano la Marta Porta, dissenyadora i figuirinista que fa meravelles amb el tèxtil!



La seva obra: