Chamo San

Nascut i criat a Barcelona Chamo San va viure la seva infància envoltat de personatges dibuixats, els qui el van veure créixer recorden que no parava de dibuixar a Son Goku, a les Tortugues Ninja o als Oliver i Benji, entre altres. Més endavant va conèixer noves formes de crear; va estudiar Belles Arts i també va cursar un postgrau d'il·lustració. Per les seves mans no només hi passen eines d'il·lustració sinó que durant una temporada va estar enamorat de la fotografia més artesanal i els plàstics de Penique Produccions són una constant, ja que és membre del col·lectiu. Ara bé, després de temptejar diferents disciplines ha tornat al dibuix on intenta, dia a dia, fer-se un lloc.
o al seu blog chamonsta.blogspot.com.  
Pla A?
  Per primer cop a la vida em trobo que ja no soc estudiant. Vaig estudiar Belles Arts i l'any passat vaig fer un postgrau de il·lustració. Ara toca posar en pràctica tot allò que he pogut aprendre i donar-l'hi sentit. Poc a poc van arribant encàrrecs i projectes. Arriba el moment en el que no es pot dir que no a res.

Inspiracions?
  De referents en tinc molts. Egon Schiele o Gustav Klimt m'encanten. M'agradaria algun dia poder trobar un món propi com Dalí. L'artista actual que potser m'influeix més és James Jean. Jo treballava d'una manera i vaig trobar que ell té un estil i una tècnica que s'assemblen en la base, però que ha evolucionat moltíssim. És el meu referent més directe per el seu treball i per ser contemporani meu.
És curiós que les obres meves que més agraden són les que he fet sense cap intenció a part de dibuixar. Només pel plaer de crear alguna cosa (les noies llop van néixer així i han resultat un autèntic hit a la web).

Per què? 
1. Perquè m'agrada fer-ho.
2. Perquè a la gent l'hi agrada el que faig.


Suggereix-nos un pla B...
   A qui els hi agradi la fotografia jo suggeriria a Pablo Baqué, company a Penique productions, Miquel Martínez, fotògraf incansable, i Pau Lloret, un creador de mons. Ara em barallo amb la meva amiga Amaia Arrazola per aconseguir una exposició individual a Miscelanea (podeu votar-me aquí). I per acabar, Raül Roncerola seva obra és sana, divertida i popular, a part de prolifera i multi-disciplinar.



La seva obra: