Marta Pareja

Somniadora, racional i reflexiva. La Marta va néixer a Barcelona el 1985. Interessada en la fotografia i la interralació d'aquesta amb altres disciplines com la música o la literatura, després de llicenciar-se en Belles Arts i estudiar Fotografia, va iniciar el Màster d'Estudis comparatius d'art, literatura i pensament. Estudis que cursa amb l'objectiu d'ampliar el camp d'actuació i endinsar-se en àmbits que no havia tractat a Belles Arts. Li agrada recórrer els espais lentament i deixar-se sorprendre. Per això el seu procés de creació sol ser llarg i pausat amb el temps necessari per observar i reflexionar. "Per mi la creació no només concerneix al producte final que s'obtingui sinó a tot el procés, a través del qual puc assimilar i descobrir nous camins". Trobeu-la a martapareja.com


Pla A?
  De moment compagino la feina de dissenyadora amb la docència i la pràctica de la fotografia. Paral·lelament estic realitzant el Màster d’estudis comparatius d’art, literatura i pensament, esperant que un bon dia tot arribi a un punt en comú.

Inspiracions?
  M’inspiren sobretot els viatges, ja siguin físics o des de el sofà de casa amb un bon llibre, una pel·lícula o un moment d’evasió. Imaginar tot allò que m’agradaria sense límits, oblidant les clàusules de la realitat.
D’entre els meus autor predilectes no pot faltar Duane Michals, si bé cada cop m’hi trobo més cautiavada per figures com Moholy Nagy, Harry Callahan o Arthur Tress així com per autors tan polifacètics com Perejaume.

Per què?
  Perquè mitjançant la fotografia puc ser totes aquelles persones que m’agradaria ser, veure tot allò que no puc veure i construir un món al meu gust. A més crec que la fotografia, degut al seu ús tan quotidià com a estri del record i el document amaga una gran quantitat d’enigmes per aquells que la utilitzem com a forma d’art.

Suggereix-nos un pla B...
  Us proposo un parell de plans B. Per una banda Ares Molins, una fotògrafa amb ull clínic, capaç d’extreure del no res imatges fascinants. I Rafel Forga jove escultor qui juga amb els materials i les seves troballes fins dotar-les d’una segona vida encara més interessant que la original.

La seva obra: