Roger Ballabrera

Metafòric, híbrid i analític. Nascut a Premià de Mar en Roger va trigar molt a saber a què es volia dedicar. El seu interès per dibuixar i la fascinació per tot allò relacionat amb el còmic, la il·lustració, l'animació i l'art en general sempre hi era, però van passar molts anys, inclús va començar a estudiar periodisme, abans no va decidir-se a cursar els estudis de Belles Arts a Barcelona. La seva obra busca treballar el concepte. Percep la il·lustració com un enigma que s'ha de resoldre. Un interrogant que demana una resposta gràfica adequada a la idea, al text, o a la narració que té entre mans. La intenció sempre és la mateixa: intentar, en la mesura del possible aportar alguna cosa al contingut i ampliar el sentit del text, sense traïr-lo però mirant de no ser estrictament literal. Pel què fa a la narració, ja sigui conte o còmic, procura que el ritme amb què avança la història captivi el lector, guiant-lo perquè el missatge arribi com ell vol. Trobeu-lo a rogerballabrera.blogspot.com



Pla A?
  El meu pla A actual és continuar amb les col·laboracions en revistes mèdiques que són el que m’ajuda a tirar endavant. Però la meva debilitat són els contes infantils i és allà on tinc posat el punt de mira.


Inspiracions?
  Qualsevol cosa em pot cridar l'atenció i ser el germen d’alguna cosa, les idees i inspiracions m'agafen als llocs més insospitats, ja sigui a la dutxa o al tren camí cap a l’estudi. Tot i així, hi ha una sèrie de fonts on tard o d’hora acabo tornant, es reflecteixin o no en la meva feina. Seria el cas de les animacions de la UPA o les portades de discos de jazz de mitjans segle XX. Per citar alguns il·lustradors, admiro el treball de Pablo Amargo, Isidro Ferrer, Arnal Ballester, o Stacy Innerst, però la llista podria ser infinita. Fora del món de la il·lustració: em perden els objectes vells i atrotinats, i les joguines de llauna. Vaja, que els encants vells són una mina. El cinema mut ha estat sempre una constant referència. Especialment tot el què va rodar Buster Keaton, un geni creatiu que no ha deixat mai de sorprendre'm. Amb els anys he descobert que l’única cura vàlida pels bloquejos creatius són la lectura i el cinema.


Per què?
  Realment no ho sé, potser alguna mena d’obstinació, digues-li obsessió. I les ganes de millorar dia a dia.


Suggereix-nos un pla B...
  Els il·lustradors Raquel Marin i Joan Fernandez (Negrescolor).


La seva obra: