Roger Serrat-Calvó Calm


Zipper, del projecte Urbarium
(Work in progress)
Reflexiu, observador i, sovint, analògic. En Roger Serrat-Calvó va nèixer a Olot el 1982. Es va llicenciar en Belles Arts amb l'especialitat d'imatge per la Universitat de Barcelona (2004), després va realitzar un curs d'especialització en imatge publicitària, editorial i de moda a IDEP. Durant l’estiu del 2005 va iniciar els estudis de doctorat a la Universitat de Barcelona, i el 2007 va obtenir el certificat d'estudis avançats (DEA). El seu treball s'ha exposat en diferents plataformes com la Primavera Fotogràfica, Sonimag Foto, Kowasa Gallery, La Casa de Cultura de Girona o la Sala 15 entre d'altres. Actualment podeu visitar precisament a la Sala 15 d'Olot l'exposició col·lectiva Les variacions Goku on participa exposant per primera vegada un treball pictòric. 
Trobeu-lo a la seva web / contacteu-lo aquí 





Pla A?
   Tinc dos plans A, podríem dir el pla A a seques i el pla A'. El pla A seria la meva feina com a docent, actualment a l'Escola Superior d'Art i Disseny d'Olot, mentre que el pla A' serien els diversos encàrrecs comercials que vaig rebent com a fotògraf freelance. Són dues activitats que a part de permetre'm pagar factures i tirar endavant el meu pla B també em donen moltíssim. El dia que això no sigui així no tindré cap inconvenient en substituir qualsevol d'aquestes dues pràctiques per unes altres.
Inspiracions?
   La veritat és que són molts i força variats, de fet m'interessa tot i crec que tot és susceptible d'esdevenir un referent o una inspiració. Per donar-vos pistes durant una sèrie d'anys podríem dir que m'estic centrant bastant en una línia de treball a on em són de gran utilitat textos i obres de Marc Augé, Francesco Carieri, Robert Smithson, Sergio Belinchon, Aitor Ortiz, Rem Koolhass, Javier Maderuelo, etc. Alhora, però, també m'entusiasmen treballs de gent com Martin Parr, Ricardo Cases o Andrew Bush.  
Utopia?
   Fer el que encara no he fet i voldria fer, i anar descobrint dia a dia coses que mai m'hauria imaginat que volgués fer i que a partir d'un moment determinat em ve de gust fer.
Suggeriu-nos un pla B...
   Us suggereixo en Lluc Llobell, És dissenyador gràfic, treballa gairebé de forma exclusiva en l'àmbit comercial, el conec molt bé i crec que és molt bo amb el que fa. No té pàgina web i no sol agafar el telèfon ni contestar mails però ho heu de provar, val la pena (riures).


L'obra de Roger Serrat-Calvó, si cliqueu les imatges podreu veure el projecte sencer:


Gornal I, del projecte "Identitat Genèrica"

Sense títol, del projecte "Els altres paisatges"


Sense títol, del projecte "Espais per la reflexió"



Fotografia de l'exposició "Les variacions Goku"