Genís Carreras

How to survive
a robot uprising
Geomètric, fresc i vital. Nascut a Salt amb 23 anys en Genís Carreras ha finalitzat els estudis d'Audiovisual i Multimèdia a l'ERAM de Girona i Comunicació Gràfica a Northampton a Anglaterra. El seu treball intenta fugir d'allò evident convertint les propostes complexes en simples i, quan el projecte ho permet, no oblida el sentit de l'humor. Tot i que es defineix com a minimalista també es mou per terrenys il·lustratius i expressius. Comença a fer les seves primeres passes professionals en el món del disseny, com a freelance ha dissenyat la imatge i web per un artista londinenc mentre tempteja algunes ofertes. Trobeu-lo a geniscarreras.com





Pla A?
  Estic en procés de mudar-me a la gran ciutat. El meu pla A és quedar-me una temporada aquí dalt (a Londres), intentant aprendre dels millors.


Inspiracions?
  Porto anys admirant l'obra del dissenyador anglès Olly Moss, m'encanta el seu sentit humor i la pulcritud del seu treball. També m'inspira Alex Trochut i el seu èxit internacional. Mica en mica m'he anat decantant pel minimalisme i la geometria. Suposo que era qüestió de temps descobrir els grans clàssics de la Bauhaus i l'escola suïssa; ara mateix estic fascinat pel treball de Muller-Brockmann i Wim Crouwell.

Per què?
  El fet de viure lluny de casa és un motivador en sí mateix ja que et fa sentir en l'obligació de deixar-te la pell amb el que estàs fent. Recordo com el primer mes a Anglaterra em vaig passar tot un dia a l'estudi tallant una tipografia pel projecte Opposite Sans. Aquell dia em va quedar el dit com una salsitxa però estava content. Em va costar una mica adonar-me que des de petit lo meu era el disseny gràfic, i aquell dia mirant amb perspectiva, em va semblar molt obvi. Suposo que la clau és estimar el que fas, i llavors tot depen de fins on vols i estàs disposat a arribar.



La seva obra:

Alguns dels posters del projecte Philographics,
on s'expliquen diverses teories filosòfiques
a través de figures geomètriques bàsiques.


Disseny de doble pàgina per un article sobre l'arquitectura del disseny.

Opposite Sans. Tipografia abstracta a partir de l'espai negatiu de la Comic Sans.
"Tot el que hi falta és tot el que és" amb lletres retallades del paper.

Elephant Gun, il·lustració per la banda Beirut.