Guiu Vilanova

Cru, expressiu i fosc. Fill del 1980 en Guiu Vilanova va néixer envoltat de còmics. Infància i adolescència absort pel món fantàstic que li presentaven les pàgines de les publicacions. Un món il·lusori però proper alhora, per què no podien ser possibles aquells relats gràfics? Per què no podia ser com en Peter Parker (Spiderman)? Paral·lelament als somnis d'herois en Guiu va començar a dibuixar però no va ser fins al cap d'uns anys quan va decidir que podia dedicar-se professionalment al dibuix de còmic. Es va llicenciar en Belles Arts i actualment exerceix com a professor i resideix a Barcelona mentre treballa de valent amb diferents projectes editorials. Ha tingut la oportunitat de publicar als Estats Units els volums After the siegeAfter the fire A- team (Murdock) i el recent Rise The dead vol II.
Trobeu-lo al seu bloc: guiuborn.blogspot.com


Pla A?
  El meu pla A és en realitat el meu pla B. Faig de professor de Visual i plàstica a l’institut. Ensenyar m’agrada, però en un institut no és quelcom fàcil. Hi ha dies de tot, com a tot arreu. És una professió complicada encara que la gent es pensi que ens rasquem la panxa. He de dir però, que tot hi haver-hi dies durs, els dies bons fan que valgui la pena. Però no en són masses! Fins que no arribi a ser algú reconegut en el món del còmic (pla A), seguirem així.

Inspiracions?
  Crec que el còmic book americà és quelcom que ja ha estat molt treballat, no hi ha massa marge per ser creatiu. Es valora més que siguis comunicatiu i que les teves imatges/vinyetes siguin impactants. Els meus referents són molts, però sens dubte, hi ha 3 autors que m’han marcat: Mike Mignola, Eduardo RissoRick Leonardi.

Utopia?
 La voluntat de fer-ho cada cop millor, la satisfacció de veure que ho vaig aconseguint i la il·lusió de pensar que algun dia puc estar entre els millors.

Suggeriex-nos un pla B...
  Us recomano a la B. Zache, una promesa de la literatura de contes.

La seva obra: